Twitter dogania inne portale społecznościowe – debiut na giełdzie
- Autor: www.finansoland.pl
- Publikacja: 2013-09-27, 14:17
-
brak komentarzy ·
Po debiucie na nowojorskiej giełdzie portali społecznościowych LinkedIn oraz Facebook, na ten krok zdecydował się również Twitter. Pierwsza wzmianka na ten temat pojawiła się oczywiście na firmowym koncie w popularnym serwisie. Do Komisji Kontroli Giełdy Papierów Wartościowych wpłynęły już wszystkie dokumenty na ofertę publiczną (IPO). Na razie są one utajnione. Bardzo możliwe, że do ujawnienia danych dojdzie w październiku lun w listopadzie, kiedy to określone zostaną ceny aukcji.
Twitter istnieje już od 2006 roku. Obecnie jest jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych. Ma on bowiem około 200 milionów użytkowników, którzy dokonują około 500 milionów wpisów każdego dnia. W zeszłym roku firma przyniosła dochód w wysokości 288 milionów dolarów, w tym już ponad dwa razy więcej, bo aż 583 miony dolarów. Cały serwis wyceniany jest na kwotę 10 milionów dolarów. Dochody uzyskiwane są z reklam oraz wpisów promocyjnych.
Analitycy biorą pod uwagę różne losy giełdowej kariery Twittera. Szacują, że jeśli serwis zwiększy ilość reklam, będzie mógł się on liczyć z niechęcią swoich użytkowników. Wyświetlanie reklam jest uciążliwe szczególnie dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, a jest ich ponad 2/3 wszystkich blokujących. W takim razie będą oni zmuszeni poszukać innych źródeł dochodów. Mimo różnych prognoz dalszych losów, Twitter powinien zadbać o wysoki poziom swoich usług, który nie powinien mieć tendencji spadkowej.